Międzynarodowa Wystawa Elektroniki Użytkowej (Internationale Funkausstellung, w skrócie IFA 2016) potrwa jeszcze w Berlinie do środy, 7 września 2016, ale już dziś można pokusić się o pewne podsumowania.
W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, stoisko koncernu Harman usytuowane było przy wieży radiowej i, podobnie jak całe targi, cieszyło się wielkim zainteresowaniem.
Zobaczyć tu można było najnowsze linie produktów marek należących do koncernu. Szczególny nacisk i sporo nowości pojawiło się w dziedzinie słuchawek. Nowe słuchawki AKG N40, a także nowe generacje słuchawek serii E oraz serii T to propozycje modeli lifestylowych. Natomiast JBL Under Armour Sport Wireless i JBL Under Armour Sport Wireless Heart Rate to słuchawki sportowe będące wynikiem współpracy JBL i Under Armour. Innymi nowościami wśród słuchawek sportowych były również modele JBL Contour czy JBL Reflect Aware (wyposażone w złącze Lightning). Wśród multimediów tryumfy święciły wodoodporne głośniki przenośne JBL, a także nowości wśród propozycji Harman Kardon (szczególnie ciekawie zapowiada się nowy Harman Kardon Onyx Mini). Szerokie spektrum nowych propozycji pojawiło się również w dziedzinie Connected Home, w tym nowa seria Harman Kardon Omni+, soundbary JBL SB450 oraz Harman Kardon SB20, a także bezprzewodowy głośnik JBL Playlist 150 współpracujący z platformą Google Cast. Z kolei wśród propozycji car audio warto zwrócić uwagę na takie produkty jak JBL Legend CP100 czy JBL BassPro Micro.
Z pewnością można się w związku z tym pokusić o stwierdzenie, że zapowiada się naprawdę dobry sezon, gdyż wszystkie nowości prezentują się doskonale!
IFA to najbardziej prestiżowa, targowo-wystawiennicza impreza elektroniki użytkowej w Europie. Zapoczątkowana w 1924 roku, do niedawna odbywała się co 2 lata lub rzadziej. Ostatnio jednak każdego roku gromadzi tłumy zwiedzających. Tematyka wystawy obejmuje: telewizory, odtwarzacze Blu-Ray, kina domowe, nagrywarki, wyświetlacze, sprzęt audio, profesjonalne urządzenia dla stacji radiowych i telewizyjnych, tablety, smartfony, fotografię cyfrową, telekomunikację, kable, anteny, urządzenia nadawcze i odbiorcze, systemy komputerowe i oprogramowania do aplikacji multimedialnych, rozrywkę i media informacyjne, gry, duży i mały sprzęt AGD, elektryczne systemy ogrzewania, działy poświęcone elektronicznym czytnikom książek oraz urządzeniom Apple.
W zeszłym roku IFA 2015 zgromadziła 1645 wystawców, a obejrzało ją ponad 245 tys. osób. Ponadto na wystawie pojawiło się 6000 dziennikarzy z 70 państw, którzy relacjonowali wydarzenie. Liczby te obrazują jak wielką renomą i zainteresowaniem cieszą się berlińskie targi.