KONTAKT
ZAPRASZAMY!

SUPORT sp. z o.o. sp.k.

  

Informacja o realizowanej strategii podatkowej

SUPORT sp. z o.o. sp.k.

za rok podatkowy 2023

 

I. Wstęp


Niniejsza informacja ma na celu realizację przez SUPORT sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Katowicach  ( dalej: „SUPORT” lub „Spółka”) obowiązków wynikających z art.27c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych ( t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.2587 z późn. zm.; dalej:„ustawa o CIT”).


Niniejszy dokument stanowi informację o realizacji strategii podatkowej


Niniejsza informacja dotyczy strategii podatkowej realizowanej przez SUPORT w roku podatkowym trwającym od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. ( dalej: „rok podatkowy” ).


Niniejsza informacja nie odnosi się do informacji, do których dostęp jest zastrzeżony z uwagi na obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa, w szczególności:

  • Informacji objętych przepisami o ochronie informacji niejawnych,
  • Informacji, których Spółka nie może ujawnić z uwagi na nałożone na nią obowiązki wynikające z przepisów prawa, zobowiązania kontraktowe lub wynikające z podjętych przez Spółkę decyzji biznesowych.

Ponadto, niniejsza informacja nie obejmuje informacji poufnych, które ze względu na realizowane przez Spółkę plany i przedsięwzięcia biznesowe podlegają ochronie, jako dane objęte tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego.

 

 

II. Informacje ogólne: informacje o Spółce, cele i realizacja strategii podatkowej w roku 2023.

 

SUPORT sp. z o.o. sp. k., której siedziba mieści się w Katowicach przy ulicy Pijarskiej 9,  jest spółką prawa handlowego wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000704215, NIP: 6342899136, REGON: 367713052.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej jest hurtowa sprzedaż szerokiej gamy urządzeń elektroakustycznych, sprzętu nagłaśniającego , głośników hi-fi oraz komponentów audio-wideo a także systemów multimedialnych do zastosowania w domu i samochodzie oraz przy komputerze. W ofercie sprzedaży znajdują się najwyższej jakości produkty takich znanych i cenionych w tej branży  marek jak: JBL, Infinity oraz Harman/ Kardon.


Spółka jest odpowiedzialnym podmiotem gospodarczym, podchodzącym w sposób profesjonalny do wypełniania wszelkich obowiązków publicznoprawnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów prawa podatkowego. Realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego stanowi dla Spółki istotny aspekt prowadzonej działalności gospodarczej. Kierownictwo Spółki sprawuje nadzór na prawidłowością opracowanej strategii podatkowej w celu dochowania należytej staranności i zapewnienia prawidłowości rozliczeń podatkowych Spółki.

SUPORT, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, rozlicza następujące rodzaje podatków:

  • podatek od towarów i usług;
  • podatek dochodowy od osób prawnych;
  • podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłacanych przez Spółkę wynagrodzeń z tytułu umów o pracę, zleceń i umów o dzieło, także w związku z nabywaniem praw własności intelektualnej;
  • podatek od czynności cywilnoprawnych;
  • podatek od nieruchomości;
  • PCC.

 

Z uwagi na zakres i rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej, największy udział w płaconych przez Spółkę podatkach ma podatek dochodowy od dochodu generowanego przez Spółkę, podatek od towarów i usług oraz podatek źródłowy z tytułu wypłacanych podmiotom zagranicznym należności. Z tego powodu Spółka szczególną uwagę przykłada do zasad rozliczenia właśnie tych rodzajów podatków.

 

SUPORT ma świadomość, że jej rzetelne podejście do wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego wpływa na jej wizerunek jako wiarygodnego kontrahenta. Budowanie zaufania oraz poczucia bezpieczeństwa pozostałych uczestników obrotu gospodarczego jest równie istotnym aspektem w działalności Spółki.

 

SUPORT przywiązuje dużą uwagę do kwestii zarządzania ryzykami podatkowymi, które potencjalnie mogą wystąpić w jego działalności, w taki sposób, aby nie dopuścić do urzeczywistnienia tych ryzyk. Spółka nie podejmuje ryzyk podatkowych. Jeżeli Spółka zidentyfikuje ryzyko podatkowe, podejmuje kroki, które prowadzą do jego eliminacji.

 

W politykę działalności Spółki nie jest wpisane stosowanie agresywnych optymalizacji podatkowych. Oznacza to, że SUPORT nie podejmuje czynności mających na celu osiągnięcie korzyści podatkowej, jeżeli osiągnięcie tej korzyści, sprzecznej w danych okolicznościach z przedmiotem lub celem ustawy podatkowej lub jej przepisu, w założeniu miałoby być głównym lub jednym z głównych celów jej dokonania. W związku z tym SUPORT nie bierze udziału w konstrukcjach pozbawionych ekonomicznego uzasadnienia, które tworzone są jedynie na potrzeby unikania opodatkowania czy zmniejszania ciężarów podatkowych. Wszelkie decyzje podejmowane przez Spółkę posiadają uzasadnienie ekonomiczne oraz biznesowe, a nie podatkowe.

 

Prowadzenie działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z ryzykami związanymi z prawidłowym rozliczeniem należności publicznoprawnych, w tym w szczególności podatków. Częste zmiany przepisów prawa podatkowego, niejasne i nieprecyzyjne regulacje podatkowe, a także niejednolite stanowiska organów podatkowych oraz zmienne orzecznictwo sądów administracyjnych, generują ryzyka podatkowe oraz wpływają na ich poziom.

 

SUPORT ma na uwadze i na bieżąco analizuje możliwość eliminacji wystąpienia ryzyk na gruncie rozliczanych podatków związanych z:

  • prawidłowym rozpoznaniem właściwej stawki podatku od towarów i usług;
  • terminowym i prawidłowym rozpoznawania przychodu podatkowego;
  • prawidłowym zakwalifikowaniem wydatków do kosztów podatkowych oraz momentem ujęcia wydatku w kosztach podatkowych;
  • weryfikacją zagranicznych kontrahentów i gromadzeniem niezbędnych dokumentów do zastosowania odpowiednich stawek podatku źródłowego.

 

W ramach systemu zarządzania ryzykiem Spółka dochowuje należytej staranności w procesie definiowania poszczególnych ryzyk oraz wyznaczania zakresu odpowiedzialności poszczególnych jednostek/pracowników Spółki w czynnościach związanych z eliminacją zdiagnozowanych ryzyk. Poniżej prezentowane są mechanizmy identyfikacji i minimalizacji ryzyk podatkowych, które mogą wystąpić w Spółce.

 

SUPORT dąży do osiągnięcia wysokiego poziomu pewności rozliczeń podatkowych i nie akceptuje działań, rozwiązań, czy transakcji, które niosłyby za sobą istotne ryzyko nieprawidłowego wypełnienia obowiązków podatkowych lub zakwestionowania prawidłowości przyjętych przez Spółkę zasad rozliczeń podatkowych. W związku z tym Spółka w szczególności:

  • nie zawiera transakcji, które nie mają celów i uzasadnienia biznesowego;
  • nie współpracuje z kontrahentami, których wiarygodność budzi wątpliwości, w szczególności Spółka nie współpracuje z podmiotami mającymi siedzibę w krajach lub na terytoriach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.

 

Jednocześnie, SUPORT podejmuje szereg działań w celu prawidłowego wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego, do których można zaliczyć w szczególności:

  • przeprowadzanie weryfikacji potencjalnych kontrahentów w celu ustalenia ich wiarygodności oraz wypełniania przez nich wymogów prawa, w szczególności prawa podatkowego;
  • gromadzenie dokumentów niezbędnych do prawidłowego wypełnienia obowiązków podatkowych, takich jak chociażby certyfikaty rezydencji zagranicznych kontrahentów Spółki;
  • ustalanie cen realizowanych transakcji na warunkach rynkowych.

 

Strategia podatkowa Spółki podlega okresowym przeglądom i jest dostosowywana do zmian zachodzących w otoczeniu i wewnątrz Spółki oraz do zidentyfikowanego ryzyka podatkowego związanego z prowadzeniem działalności w jej branży.

 

 

III. Informacje o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2023.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o CIT, tj. o stosowanych przez SUPORT procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.

Spółka realizuje strategię podatkową, która ma na celu prawidłowe wykonywanie przez nią funkcji podatkowej, jasne określenie formuł decyzyjnych, celów oraz środków umożliwiających prawidłową i terminową realizację obowiązków podatkowych. Celem Spółki jest dążenie do pełnej zgodności z wszelkimi obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa podatkowego. W osiąganiu tego celu Spółce pomaga wdrożona wewnętrznie strategia podatkowa opierająca się o zapewnienie:

  • zgodności wszelkich podejmowanych działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego;
  • uczciwości podatkowej;
  • transparentności podatkowej podejmowanych działań;
  • zminimalizowania możliwości wystąpienia oraz skutków ryzyk podatkowych, jakie wiążą się z działalnością każdego przedsiębiorcy, z uwzględnieniem specyfiki prowadzonego biznesu.

 

Głównym i zasadniczym założeniem Spółki, w odniesieniu do kwestii podatkowych, jest prawidłowe wywiązywanie się z nałożonych na nią obowiązków podatkowych, w tym w szczególności płacenie podatków i wszelkich innych zobowiązań o charakterze podatkowym w kwotach i w terminach wymaganych przepisami prawa.

 

W celu prawidłowego wypełnienia tych obowiązków Spółka wdrożyła szereg procesów i mechanizmów oraz podejmuje działania mające na celu rzetelne wykonywanie obowiązków podatkowych, a także uchronienie jej przed ewentualnym zaangażowaniem w transakcje i/lub przedsięwzięcia, które mogłyby implikować ryzyka dla Spółki. W zakresie prawa wewnętrznego Spółka posiada regulacje, mające bezpośredni oraz pośredni wpływ na prawidłowość wypełniania przez Spółkę obowiązków z zakresu prawa podatkowego oraz ogranicza ryzyka podatkowe w kluczowych aspektach prowadzonej przez Spółkę działalności, w tym procedury czy instrukcje w zakresie:

  • organizacji Spółki;
  • polityki kadrowej;
  • prowadzenia ksiąg rachunkowych,
  • gospodarowania majątkiem Spółki,
  • stosunków z kontrahentami.

W zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym Spółka posiada, w szczególności:

  • instrukcję w sprawie zasad i trybu postępowania oraz procedur bezpieczeństwa przy realizacji transakcji nabycia towarów od dostawców krajowych i zagranicznych, w tym w zakresie dochowania należytej staranności w zakresie weryfikacji statusu kontrahentów jako rzeczywistych właścicieli wypłacanych przez SUPORT należności, procedurę weryfikacji kontrahenta pod kątem podatku VAT, procedurę rejestracji odbiorcy na wewnętrznym portalu Spółki;
  • zasady regulowania zobowiązań kontraktowych w prawidłowych terminach, w szczególności zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych,
  • procedurę obiegu i akceptacji not korygujących;
  • zasady użytkowania samochodów służbowych;
  • procedurę akceptacji faktur i zamówień handlowych;
  • instrukcję postępowania w zakresie mechanizmu podzielonej płatności oraz zautomatyzowane narzędzia umożliwiające weryfikację kontrahentów Spółki w zakresie ich zarejestrowania jako czynnych podatników VAT oraz zgodności podanych przez nich numerów rachunków bankowych z danymi z wykazu podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT, dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Finansów (tzw. Biała Lista Podatników VAT).

W SUPORT obowiązują zasady obiegu dokumentów. Od strony podatkowej obowiązujące w Spółce zasady obiegu dokumentów mają zwiększyć nadzór na fakturami dokumentującymi zakup przez powiązanie tych faktur ze składanymi przez Spółkę zamówieniami. W konsekwencji obowiązujące w Spółce zasady obiegu dokumentów mają zwiększyć bezpieczeństwo także w zakresie prawidłowego ujmowania ponoszonych przez Spółkę wydatków do podatkowych kosztów uzyskania przychodu oraz prawidłowego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu tych zakupów.

 

Część procesów funkcjonuje na zasadzie wypracowanych na przestrzeni lat praktyk postępowania, tj. m.in. wewnętrzna procedura weryfikacji posiadanej dokumentacji pod kątem transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, której to stosowanie przez pracowników podlega okresowej weryfikacji przez wewnętrzne działy kontroli SUPORT.

 

SUPORT wykazuje dbałość o to, aby wdrożone wewnątrz Spółki procedury i procesy były adekwatne do rodzaju i skali prowadzonej przez nią działalności oraz pozwalały Spółce na efektywne zagospodarowanie obszarami ryzyka podatkowego. Nad funkcjonowaniem poszczególnych procesów i stosowaniem wdrożonych procedur nieprzerwanie czuwają Wspólnicy Spółki. Pracownicy odpowiedzialni za realizację zagadnień podatkowych posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności zapewniające prawidłowe wykonywanie przez Spółkę obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
Z uwagi na to, że prawo podatkowe charakteryzuje się znaczną dynamiką, Spółka ma na uwadze konieczność podnoszenia kwalifikacji zawodowych swoich pracowników odpowiedzialnych za realizację obowiązków podatkowych m.in. poprzez umożliwianie udziału w szkoleniach mających na celu aktualizację i rozwój posiadanej wiedzy podatkowej. W uzasadnionych przypadkach Spółka korzystała z profesjonalnego wsparcia zewnętrznych doradców podatkowych.

 

Ponadto, Spółka podejmuje również następujące działania celem prawidłowego wywiązywania się z obowiązków podatkowych:

  • śledzenie zmian w przepisach prawa podatkowego, w tym wydanych interpretacji ogólnych, objaśnień podatkowych, orzecznictwa sądowo-administracyjnego, jak również innych ogólnodostępnych źródeł wiedzy;
  • stała współpraca z wewnętrznym doradcą podatkowym;
  • wykorzystanie zasobów zewnętrznych tj. korzystanie z usług firm doradztwa podatkowego;
  • aktywna współpraca z biegłymi rewidentami;
  • korzystanie z instytucji indywidualnych interpretacji podatkowych mających na celu potwierdzanie prawidłowej wykładni przepisów prawa podatkowego.

 

Realizując wszystkie przedsięwzięcia biznesowe, SUPORT jednocześnie analizuje ich konsekwencje podatkowe tak, aby wybrać prawidłowy sposób rozliczeń podatkowych tych transakcji. W tym celu Spółka wprowadziła sformalizowany obieg dokumentów, który obejmuje wszystkie działy zaangażowane w zawarcie, realizację i rozliczenie transakcji, poczynając od działów merytorycznych, przez dział prawny, a także dział finansowy. Pracownicy działów merytorycznych odpowiedzialni są za opis transakcji, prawidłowe jej udokumentowanie i przedstawienie wszelkich wyjaśnień dla pracowników pozostałych działów, w szczególności działu prawnego i finansowego. Dzięki zaangażowaniu na wstępnym etapie pracowników działów merytorycznych, pozostałe działy odpowiedzialne za rozliczenie podatkowe mają niezbędne dane do prawidłowej oceny i rozliczenia transakcji na gruncie podatkowym.

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do prawidłowości rozliczenia podatkowego transakcji, SUPORT podejmuje działania mające doprowadzić do wyjaśnienia powstałych niejasności. Ocena zasad rozliczenia transakcji może przybierać różne formy, zależne od poziomu skomplikowania transakcji, rozbieżności w zakresie stanowisk organów podatkowych, czy wyroków sądowych. Podejmowane działania w celu minimalizacji ryzyk podatkowych i prawidłowego rozliczenia transakcji na gruncie podatkowym mogą przybierać w szczególności następujące formy:

  • analiza skutków podatkowych transakcji realizowana przez służby finansowe w drodze weryfikacji stanowisk organów podatkowych, orzecznictwa sądów administracyjnych, czy stanowisk ekspertów w źródłach powszechnie dostępnych w przestrzeni publicznej, kontakty z infolinią podatkową, etc.,
  • współpraca z zewnętrznymi konsultantami i doradcami podatkowymi, którzy na podstawie analizy przekazanych przez Spółkę dokumentów, informacji i danych przedstawiają zasady rozliczeń podatkowych wraz z rekomendacjami dalszego postępowania,
  • wystąpienie z wnioskami o wydanie interpretacji podatkowych czy wiążących informacji stawkowych w celu uzyskania jednoznacznego stanowiska władz podatkowych co do konsekwencji planowanej lub realizowanej transakcji, w celu uzyskania ochrony prawnej, która wiąże się z wydaniem dla Spółki indywidualnej interpretacji prawa podatkowego.

 

Niezależnie od podejmowanych działań zmierzających do prawidłowej oceny skutków podatkowych realizowanych przedsięwzięć biznesowych, Spółka jest również w stałym, bieżącym kontakcie z organami podatkowymi. Bieżące kontakty z pracownikami właściwego dla Spółki Urzędu Skarbowego obejmują wyjaśnianie wszelkich wątpliwości pracowników aparatu skarbowego związanych ze składanymi deklaracji i rozliczanymi podatkami, a także ustalenia kwestii technicznych związanych ze składanymi deklaracjami i korektami, ujęcie poszczególnych transakcji w tych dokumentach, etc. Spółka głównie kontaktuje się z właściwym dla niej Pierwszym Mazowieckim Urzędem Skarbowym w Warszawie.

 

W roku 2023 Spółka korzystała z wyspecjalizowanych programów komputerowych i innych narzędzi informatycznych, które wspomagają pracowników w prawidłowym i terminowym wypełnianiu obowiązków spółki na gruncie podatkowym. Spółka podejmuje również działania, mające na celu bieżące monitorowanie zgodności wykorzystywanych systemów finansowo-księgowych z wymogami przepisów prawa podatkowego oraz w zakresie w jakim jest to konieczne, odpowiednie dostosowywanie systemów do tych regulacji. Zaangażowanie zaawansowanych narzędzi informatycznych pozwala na minimalizację ryzyka popełnienia błędów przy rozliczeniach, w tym błędów podyktowanych czynnikiem ludzkim, a tym samym ogranicza ryzyko nieprawidłowego rozliczenia zobowiązań podatkowych Spółki. Niezależnie od powyższego, Spółka korzysta z usług, wyspecjalizowanego w zakresie usług informatycznych i obsługi programu FK podmiotu zewnętrznego, który na bieżąco monitoruje prawidłowość działania wszystkich rodzajów oprogramowania funkcjonującego w Spółce, aktualizuje i upgraduje to oprogramowanie, a także wspiera służby finansowe w bieżącym generowaniu danych niezbędnych do rozliczeń podatkowych Spółki.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o CIT, tj. o stosowanych przez SUPORT dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej.

 

SUPORT wykazuje pełną gotowość do współpracy z organami podatkowymi, a w podejmowanych przez siebie działaniach zachowuje otwartość oraz przejrzystość wobec organów podatkowych. W roku podatkowym 2023, Spółka nie podejmowała dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej, w szczególności nie zawarła umowy o współdziałanie, o której mowa w art. 20s ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2707 ze zm.; dalej: „Ordynacja podatkowa”).

 

W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w zakresie rozliczeń podatkowych, są one ujawniane organom podatkowym tak szybko, jak jest to możliwe po ich zidentyfikowaniu przez Spółkę. W takich sytuacjach, SUPORT niezwłocznie dokonuje odpowiednich korekt rozliczeń podatkowych.

 

W Spółce zostały wyznaczone odpowiednie osoby odpowiedzialne za kontakt z organami podatkowymi, w tym z opiekunem podatnika w urzędzie skarbowym.

 

SUPORT ma świadomość istnienia również innych form dobrowolnej współpracy z organami podatkowymi takich jak: złożenie wniosku o wydanie interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, interpretacji indywidualnej, wiążącej informacji stawkowej, wiążącej stawki akcyzowej, uprzedniego porozumienia cenowego, czy też opinii o stosowaniu zwolnienia z poboru zryczałtowanego podatku dochodowego. Spółka nie korzystała z tych możliwości w 2023 r., niemniej nie wyklucza skorzystania z nich w przyszłości, gdyby zaistniała taka potrzeba.

 

Spółka ma na uwadze ponadto możliwość kontaktu z infolinią Krajowej Informacji Skarbowej, gdyby zaistniała potrzeba wyjaśnienia wątpliwości / potwierdzenia prawidłowości przyjętego sposobu rozliczeń w zakresie przepisów prawa podatkowego.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, tj. odnoszące się do realizacji przez SUPORT obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z informacją o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą.

 

Spółka wywiązuje się ze wszystkich obowiązków podatkowych w wymaganych terminach i w prawidłowej wysokości, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W szczególności Spółka składa w terminach ustawowych odpowiednie deklaracje, informacje i zeznania podatkowe, a także terminowo wpłaca wszystkie należne podatki.

W szczególności rozliczenia podatkowe przedstawiają się w następujący sposób:

  • podatek od towarów i usług:
    W zakresie podatku od towarów i usług Spółka przede wszystkim ustala właściwe stawki podatku na poszczególne rodzaje sprzedawanych towarów, które w przeważającej części objęte są stawką w wysokości 23%.
    W zakresie podatku naliczonego Spółka weryfikuje status jej kontrahentów, sprawdza czy kontrahent jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, jak również czy podany przez niego rachunek bankowy znajduje się na tzw. białej liście.
    W zakresie podatku od towarów i usług Spółka rozlicza się za okresy miesięczne, składając deklaracje JPK-V7M.
  • podatek dochodowy od osób prawnych:
    Na gruncie podatku dochodowego Spółka w szczególności skupia się na prawidłowym określeniu momentu powstania przychodu podatkowego oraz prawidłowym rozliczeniem kosztów podatkowych.
    W związku z wypełnianiem obowiązków w zakresie podatku dochodowego Spółka składa zeznanie roczne na formularzu CIT-8. W trakcie roku Spółka terminowo rozlicza zaliczki na podatek dochodowy.
  • podatek dochodowy od osób fizycznych:
    Spółka jest płatnikiem zaliczek na podatek dochodowym od osób fizycznych w związku z wypłatą wynagrodzenia osobom zatrudnionym przez Spółkę na podstawie umów o pracę, współpracującym ze Spółką na podstawie umów zlecenia i o dzieło, a także sporadycznie- z tytułu wypłaty wynagrodzenia za nabywane prawa majątkowe od osób fizycznych.
    Spółka – w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych – prawidłowo ustala wysokość przychodów, moment powstania tego przychodu tak, aby zaliczki na podatek dochodowy zostały rozliczone w prawidłowej wysokości i odprowadzone na rachunek organów podatkowych w terminie określonym przepisami prawa.
    W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych Spółka składa roczną deklarację na formularzu PIT-4R, PIT-8AR oraz sporządza i wysyła informacje podatkowe na formularzu PIT-11.

 

W przypadku wykrycia jakichkolwiek błędów czy nieprawidłowości w złożonych deklaracjach, informacjach czy zeznaniach podatkowych, Spółka niezwłocznie sporządza i składa niezbędne korekty. Pomimo, że obowiązujące w 2023 roku regulacje nie wymagały składania wyjaśnień co do przyczyn złożenia korekt, to stosowaną przez Spółkę od wielu lat praktyką jest właśnie precyzyjne poinformowanie władz podatkowych o przyczynach korekty i jej konsekwencjach. Celem Spółki jest bowiem zapewnienie jak największej transparentności realizowanych przez nią rozliczeń podatkowych i uniknięcie sytuacji, w której jakiekolwiek rozliczenia mogłyby budzić wątpliwości władz podatkowych.

 

roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. Spółka nie przekazywała Szefowi KAS informacji o realizowanych schematach na formularzu MDR-1, co wynikało z faktu, że w tym okresie Spółka nie wdrażała żadnych schematów podatkowych.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy o CIT, tj. dotyczące transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Spółki.

 

W roku podatkowym 2023, SUPORT nie dokonywała transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego SUPORT, w tym z podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej. Za rok 2023 kwota stanowiąca 5% sumy bilansowej aktywów wynosi 9,957.002,34 zł.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 3 lit. b ustawy o CIT, tj. dotyczące planowanych lub podejmowanych przez SUPORT działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT .

 

W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 Spółka nie planowała, ani nie podejmowała żadnych działań restrukturyzacyjnych, mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki lub podmiotów powiązanych, w szczególności:

  • łączenia z innymi spółkami;
  • przekształcenia w inną spółkę;
  • wniesienia wkładu do innej spółki w postaci przedsiębiorstwa spółki lub jego zorganizowanej części (w tym w ramach podziału spółki);
  • wymiany udziałów.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 4 ustawy o CIT, tj. o złożonych przez SUPORT w 2023 r. wnioskach o:
  • wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej - w 2023 roku SUPORT nie składała wniosków o wydanie interpretacji ogólnej;
  • interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej – w 2023 roku SUPORT nie składała wniosków o interpretacje indywidualne;
  • wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług – w 2023 roku SUPORT nie składała wniosków o wiążącą informację stawkową;
  • wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722 ze zm.) - w 2023 r. SUPORT nie składała wniosków o wiążącą informację akcyzową.

 

  1. Informacje, o których mowa w art. 27c ust. 2 pkt 5 ustawy o CIT dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych SUPORT na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.

 

W roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku SUPORT nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 ustawy o CIT oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.